Sterling Ooty Fern Hill

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Ootacamund terdapat sarapan percuma dan letak kenderaan valet percuma

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah November, 2024 dan December, 2024.
November 2024
Disember 2024

Galeri foto untuk Sterling Ooty Fern Hill

Bahagian luar
Seterika/papan seterika, Wi-fi percuma, cadar katil, akses kerusi roda
Seterika/papan seterika, Wi-fi percuma, cadar katil, akses kerusi roda
Restoran
Kawasan tempat duduk lobi

Ulasan

7.0 daripada 10

Baik

Kemudahan popular

  • Termasuk sarapan
    Termasuk sarapan
  • Mesra haiwan kesayangan
    Mesra haiwan kesayangan
  • Spa
    Spa
  • Bar
    Bar
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
    Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Perkhidmatan bilik
    Perkhidmatan bilik
Harga ialah RM316
RM354 jumlah
termasuk cukai & fi
4 Dis - 5 Dis
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 3 daripada 3 bilik

Family Suite, 1 Katil Kelamin (Double)

Sorotan

Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Sistem pemanasan
Televisyen LED
Katil sofa - kelamin
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
  • 38 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Classic Room, 1 Katil Kelamin (Double)

Sorotan

Sistem pemanasan
Televisyen LED
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Air botol percuma
Saluran kabel
Pengemasan harian
Almari pakaian
  • 20 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Premier Room, 1 Katil Kelamin (Double)

Sorotan

Sistem pemanasan
Televisyen LED
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Air botol percuma
Saluran kabel
Pengemasan harian
Almari pakaian
  • 23 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Hartanah serupa

Tentang kawasan sekitar

Peta
73, Kungah House Road, Fern Hill, Ootacamund, Tamil Nadu, 643004

Tempat berdekatan

  • Taman Bunga Ros Ooty - 2 min memandu
  • Tasik Ooty - 2 min memandu
  • Mudumalai National Park - 3 min memandu
  • Taman Botani Kerajaan - 4 min memandu
  • Doddabetta Peak - 15 min memandu

Bergerak

  • Stesen Ooty Udhagamandalam - 16 minit berjalan kaki

Restoran

  • ‪Etta fast food - ‬20 min berjalan kaki
  • ‪Aavin Paal - ‬14 min berjalan kaki
  • ‪Ascot - ‬4 min memandu
  • ‪Thendral Veg Restaurant - ‬15 min berjalan kaki
  • ‪Hotel Annex - ‬18 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Sterling Ooty Fern Hill

Mewah bagi hotel di pergunungan
Sarapan penuh percuma, pengangkutan ulang-alik lapangan terbang dan teres merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di Sterling Ooty Fern Hill. Untuk masa rehat dan ketenangan, lawati bilik wap. Sebagai tambahan kepada kedai kopi/kafe dan taman, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Manfaat lain termasuk:
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj), bantuan pelancongan/tiket dan hartanah bebas asap rokok
  • Dewan tari-menari, meja/kaunter hadapan 24 jam dan kedai hadiah
Ciri-ciri bilik
Kesemua 175 bilik menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam, serta manfaat seperti Wi-fi percuma dan air botol percuma.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan tab mandi atau pancuran dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • 43-inci TV LED dengan saluran kabel
  • Almari pakaian, pembancuh kopi/teh dan sistem pemanasan

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan penuh percuma tersedia setiap hari 7:30 hingga 10:30
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Mesra keluarga

  • Bar/deli snek
  • Bilik permainan/arked
  • Kemudahan dobi
  • Taman permainan

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Lokar
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Di pergunungan
  • Gril barbeku
  • Taman
  • Tempat berkelah
  • Teres

Spa

  • Perkhidmatan spa
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Tiada lif

Lain-lain

  • 3 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dewan besar
  • Dewan sambutan
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Selipar
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LED 43-inci dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Sistem pemanasan
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 18:30
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 16

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Hartanah ini tidak menawarkan daftar masuk selepas waktu operasi
Untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan dibenarkan dengan bayaran tambahan dikenakan sebanyak INR 2000 setiap haiwan kesayangan, sehari
Hanya anjing dialu-alukan
2 ekor (sehingga 30 kg setiap haiwan peliharaan)
Haiwan kesayangan tidak boleh dibiarkan tanpa pengawasan
Bilik tertentu sahaja; bilik mesra haiwan kesayangan boleh diminta dengan menghubungi hartanah melalui nombor yang terdapat pada pengesahan tempahan
Mangkuk makanan dan air dan bekas najis tersedia

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran haiwan kesayangan: INR 2000 setiap haiwan kesayangan, sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif

Hartanah juga dikenali sebagai

Fernhill Sterling
Fernhill Sterling Ooty
Ooty Fernhill Sterling
Ooty Sterling Fernhill
Sterling Fernhill
Sterling Fernhill Hotel
Sterling Fernhill Hotel Ooty
Fern Hill Sterling Holidays RESORT
Sterling Ooty Fernhill
Sterling Fernhill Ooty Hotel
Sterling Fernhill Hotel Ootacamund
Fern Hill Sterling Holidays
Sterling Fern Hill Hotel
Ooty Fern Hill Sterling Holidays RESORT
Ooty Fern Hill Sterling Holidays
Sterling Ooty Fern Hill Hotel
Sterling Ooty Fern Hill Ootacamund
Sterling Ooty Fern Hill Hotel Ootacamund

Soalan lazim

Adakah Sterling Ooty Fern Hill mesra haiwan kesayangan?

Ya, Sterling Ooty Fern Hill membenarkan anjing (had 2 ekor) dengan berat maksimum sehingga 30 kg untuk setiap haiwan kesayangan. Terdapat fi sebanyak INR2000 setiap haiwan kesayangan, sehari.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Sterling Ooty Fern Hill?

Setakat 5 Nov 2024, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Sterling Ooty Fern Hill pada 4 Dis 2024 bermula serendah RM 316.21, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Berapakah fi parkir di Sterling Ooty Fern Hill?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Sterling Ooty Fern Hill?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 18:30. Daftar masuk selepas waktu operasi tidak tersedia.

Apakah masa daftar keluar di Sterling Ooty Fern Hill?

Daftar keluar adalah jam 11:00.

Adakah Sterling Ooty Fern Hill memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang.

Di manakah terletaknya Sterling Ooty Fern Hill?

Terletak di pergunungan, hotel ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Pergunungan Nilgiri, Lady Canning's Seat dan Second World War Memorial Pillar. Muniswarar Temple dan Diyanamyam Mutt juga dalam jarak 1 bt (2 km). Stesen Ooty Udhagamandalam sejauh 16 minit berjalan kaki.

Sterling Ooty Fern Hill Ulasan

Ulasan

7.0

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 16 daripada 66 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 21 daripada 66 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 11 daripada 66 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 11 daripada 66 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 66 ulasan" "

7.6/10

Kebersihan

7.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

6.0/10

Kemudahan

7.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

7.4/10

Mesra alam

Ulasan

2/10 Teruk

Himani

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The services was pathetic. Most of the area was booked for private parties so we couldn't go anywhere. It was like staying in a hotel and not resort. Also, during checkout they took more amount from us. When I checked it, and asked for a refund, they said they have initiated the refund. But I never got it back. They are just thiefs who show you the correct bill. But in final bill which they don't show you they add many bills twice.
Menginap 1 malam pada Mac 2024

10/10 Cemerlang

theja

Excellent Service
Menginap 2 malam pada Feb 2024

2/10 Teruk

Deepak

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
DO NOT BOOK THIS PROPERTY - NOT EVEN MATCH 2 star STANDARD. Recently stayed here with family for 2 days. To start with no staff to help in checkin process or luggage, have to ask multiple times. Then, room allocated was a pathetic dirty room with no view -- unless they consider teenshade as a view. Nothing, happened even after complaint, just the false promise to get the room changed next day (I already arrived in evening, then to pack luggage next morning doesnt make sense at all). Cherry on the cake was -- TV not working, kettle not working, for room service u have to wait for hours for just getting water refill. Bathroom drains were blocked. And, best part they serve in room food in disposable like pizza delivery which though was just coming from one floor below but was served cold with very high price. I have stayed in other Sterling properties during same trip as well in past, they are good but this property definetly has some issue so pls refrain from booking this unless u want to spoil ur holiday.
Menginap 2 malam pada Dis 2023

6/10 Boleh diterima

Deepti

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Location is good. Relationship manger started with his sales pitch even before I had checked in. Despite requesting to take this up later as I was tired, he continued to keep pitching. Cleanliness wasn't great and despite having a Premium suite the room had no view. Overall no value for money
Menginap 2 malam pada Apr 2023

4/10 Lemah

anwar

Menginap 2 malam pada Dis 2022

6/10 Boleh diterima

Yagnesh

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Access road is really bad, Hot water is not available for the second person, need to wait 25 minutes to get enough hot water for the next person. All glasses for drinking water had a faint smell of kerosene. Great location, superb views, excellent breakfast and dinner buffet.

4/10 Lemah

Hemanth

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Average stay experience
The choice of room provided to us was very average for the pricing. After spending 10k for a night we expect a balcony at the least. The room was big though. The view from the room was not that great. The kitchen closes at 3 pm with limited food options, taste wasn't great either.
Menginap 1 malam pada Nov 2022

6/10 Boleh diterima

Aseem

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
A mixed bag of good, bad and ugly
The stay was a mixed bag really. While the location of the resort is excellent, the roads leading up to the resort are terrible. The same goes for the staff, a mixed bag. Some staff members were very kind and courteous while others were not. There were 3 of us staying in your privilege suite and I called in to request an additional duvet 3 times. The duvet was not provided and the Housekeeping, as well as the front desk, stopped answering calls from my room. Now, this behaviour will ensure that I do not ever come back despite a few good people working in your resort who were very kind and helpful throughout our stay.
Menginap 2 malam pada Okt 2022

2/10 Teruk

srisurendrakumar

Menginap 2 malam pada Jul 2022

6/10 Boleh diterima

Rohini

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Dinner buffet is too crowded. Delay in response of staff for anything.
Menginap 2 malam pada Jun 2022

10/10 Cemerlang

Kimfa

Menginap 1 malam pada Feb 2022

10/10 Cemerlang

RONAK B

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak, Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
One of the best Hotels with Best scenic view. Lots of Indoor games along with Adventure sports within Hotel Campus. Manojit was very helpful and very humble. Our food request was well taken care and overall experience was excellent.
Menginap 2 malam pada Jan 2022

10/10 Cemerlang

Neha

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
very Nice Property
Proverty is very Nice and hospitality is very good
Menginap 1 malam pada Nov 2021

2/10 Teruk

Sampath

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Absolutely horrible horrible access routes to this hotel. Pick any other place.
Menginap 2 malam pada Okt 2021

2/10 Teruk

Viveganandan

Tidak sukakan: Keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jan 2021

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Menginap 3 malam pada Jan 2021

10/10 Cemerlang

nilesh

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Very good location
Menginap 1 malam pada Feb 2020

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Access road to the property was horrible and similar was the parking situation. It took more than 45 minutes to get my car out. Room charges were exorbitant. The mattress was 'spring type' and hurt the back. Floor boards were squeaky. Staff was very helpful, especially the duty manager Mr. Arun. Food quality was great with a lot of variety.
Menginap 2 malam pada Ogo 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Mei 2019

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Not a good one, basic amenities were not provided like hand towels, washroom was flooding though corrected later, very slow service restaurant
Menginap 4 malam pada Dis 2018

4/10 Lemah

Gaurav

Sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
The stay was not comfortable at all. 1. The rooms given to us didn't had a tea kettle and the room service didn't delivery tea as they were short of staff. 2. Got the TV working after multiple complaints. 3. Request for room heater was fulfilled after full 24 hrs of request 4. And to make the things ever more terrible, the security guard opened the side door of the room and came into our room at 11pm without even knocking or informing us. Ridiculous.. and to top it all answer given was that they were just checking the door lock
Menginap 2 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Peaceful and relaxed place . Great food and staff General cleanliness was poor. Rooms were not cleaned on time . Bathroom was moldy
Menginap 2 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

ARINDAM

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Family visit
Great stay
Menginap 2 malam pada Nov 2018

6/10 Boleh diterima

Davinder

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Crowded Ooty
Ooty town and the surrounding slopes (other than tea gardens) are littered with plastic and garbage. Nightmare traffic, poor road maintenance, and surging crowds - not what you expect at a getaway hill destination. Fern Hill resort was mixed - crowded, little noisy. The facility is clean, but needs better maintenance. The plumbing needs an upgrade, the TV didn't work, the window stays were broken. The espresso machine was not working for many days.

4/10 Lemah

Ken

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Disappointed.
Felt like a prison. 5km from town. No pool, nothing to they arranged a pickup but the taxi was no show which caused too much stress