Jal Mahal Resort & Spa, Mysore

Hartanah 4.0 bintang
Hotel Art Deco dihubungkan dengan pusat konvensyen di Mysore dengan 2 restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah December, 2024 dan January, 2025.
Disember 2024
Januari 2025

Galeri foto untuk Jal Mahal Resort & Spa, Mysore

Romantic Suite, 1 Katil Kelamin (Double), Hot Tub | Bilik Mandi | Pancuran mandi, kelengkapan dandanan diri percuma, pengering rambut
Classic Room, 1 Katil Ratu (Queen), Private Bathroom | Pemandangan dari bilik
2 restoran, sarapan, makan tengah hari dihidangkan; masakan India
Kemudahan mesyuarat
Luxury Suite, 1 Bedroom, Garden View | Pemandangan dari bilik

Ulasan

6.4 daripada 10

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Sarapan tersedia
  • Bar
  • Gim
  • Dobi
  • Perkhidmatan bilik

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 6 daripada 6 bilik

Room, 1 Bedroom

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Bar mini
Cerek elektrik
Air botol percuma
  • 35 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Romantic Suite, 1 Katil Kelamin (Double), Hot Tub

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
  • 75.7 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Luxury Suite, 1 Bedroom, Garden View

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
  • 76 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Luxury Room, 1 Katil Kelamin (Double), Bathtub

Sorotan

Balkoni
Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Bar mini
Cerek elektrik
  • 35 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Classic Room, 1 Katil Ratu (Queen), Private Bathroom

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Bar mini
Cerek elektrik
Air botol percuma
  • 30 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Executive Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Bar mini
Cerek elektrik
Air botol percuma
  • 18 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Hartanah serupa

Tentang kawasan sekitar

Peta
#118/1, Off Bannur Road, Bhuagthagalli Varuna Hobli, Mysore, Karnataka, 570011

Tempat berdekatan

  • Zoo Mysore - 8 min memandu
  • Government House - 9 min memandu
  • Istana Mysore - 9 min memandu
  • Gereja St. Philomenas - 10 min memandu
  • Kuil Chamundi - 14 min memandu

Bergerak

  • Stesen Krishnarajasagar - 24 minit memandu
  • Mysore (MYQ) - 26 minit memandu

Restoran

  • ‪Hotel Malgudi - ‬5 min memandu
  • ‪Wat'z Kukin - ‬6 min memandu
  • ‪Café Coffee Day - ‬7 min memandu
  • ‪Akshaya woodside cafe and bakery (AWC) - ‬4 min memandu
  • ‪Hotel Sri Bhuvaneshwari - ‬5 min memandu

Tentang hartanah ini

Jal Mahal Resort & Spa, Mysore

Mewah bagi hotel mesra keluarga berdekatan Istana Mysore
Manfaatkan majlis makan percuma setiap hari, teres dan kedai kopi/kafe di Jal Mahal Resort & Spa, Mysore. Manjakan diri anda dengan perkhidmatan spa, seperti rawatan Ayurveda atau urut. Di dua restoran di tapak, nikmati Sarapan, Makan tengah hari, Makan malam dan masakan India. Nikmati kelab kesihatan serta aktiviti seperti bola keranjang. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman dan taman permainan.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak dengan sungai mengalir malas (lazy river), kabana percuma dan kerusi lepak pantai
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), sewa basikal dan pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj)
  • Tempat mengecas kenderaan elektrik, daftar masuk ekspres dan perkhidmatan rencam
Ciri-ciri bilik
Kesemua 50 bilik menampilkan keselesaan seperti ruang kerja komputer riba dan penyaman udara, serta sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan kerusi meja.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • 32-inci sebuah TV LCD dengan saluran satelit
  • Almari pakaian, cerek elektrik dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Stesen pengecasan kereta elektrik di tapak hartanah
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam atas permintaan dengan surcaj
  • Pengangkutan ulang-alik kawasan (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia atas permintaan sahaja
  • Tempat letak kenderaan sendiri tidak berbumbung percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan terhad di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 7:30 hingga 10:30 dengan bayaran: INR 300 untuk orang dewasa dan INR 300 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 2 restoran
  • Bar/deli snek
  • Kopi dan teh di kawasan umum
  • Majlis makan pengurus setiap hari percuma

Restoran di tapak hartanah

  • Lawn Restaurant
  • Tattva

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • 1 tab spa
  • Bilik permainan/arked
  • Bola keranjang
  • Bola sepak meja
  • Kelab kesihatan
  • Kolam kanak-kanak
  • Meja biliard/pool
  • Permainan
  • Pingpong
  • Sewaan basikal
  • Sungai mengalir malas (lazy river)
  • Taman permainan

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi
  • Bilik permainan/arked
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak
  • Penyelamat di tapak hartanah
  • Sungai mengalir malas (lazy river)
  • Taman permainan

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Pusat persidangan (ruang seluas 139 meter persegi)

Kawasan luar

  • Gril barbeku
  • Kabana kolam percuma
  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Payung kolam
  • Taman
  • Tempat berkelah
  • Teres

Spa

  • Rawatan Ayurveda
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Laluan bebas tangga ke pintu masuk
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lantai kayu keras di dalam bilik
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang mudah diakses
  • Pusat perniagaan mudah diakses kerusi roda
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda
  • Tingkat atas hanya boleh diakses melalui tangga

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD 32-inci dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Cerek elektrik
  • Panduan makan restoran
  • Perkhidmatan bilik terhad

Lain-lain

  • Akses melalui koridor luar
  • Bilik kalis bunyi
  • Kerusi meja
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Penyesuai elektrik
  • Ruang kerja komputer riba
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Skrin tingkap
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah hari
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); untuk pengaturan pengambilan, tetamu mesti menghubungi hartanah 24 jam sebelum tiba, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR1120 sehari
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira INR 300 untuk dewasa dan INR 300 untuk kanak-kanak
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: INR 2500 seorang (sehala)
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang bagi setiap kanak-kanak: INR 1000 (dari 6 hingga 12 tahun)
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 1120 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Tetamu mesti menghubungi hartanah ini lebih awal untuk menempah tempat letak kenderaan di tapak hartanah
ID Cukai - Resort is not entertaining the guests who arrive from containment zones till further notice.
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit, bayaran mudah alih dan wang tunai
Pilihan bayaran mudah alih termasuk: Google Pay dan PhonePe
Transaksi tanpa tunai tersedia
Bilik tetamu bebas-bising tidak dapat dijamin
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, sistem keselamatan dan alat pertolongan cemas
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Hartanah ini memerlukan pakaian renang yang sesuai untuk dipakai di kolam renang. Sebarang jenis pakaian tidak dibenarkan.

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Akses kolam renang tersedia dari 7:30 hingga 17:00
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Kanak-kanak di bawah umur 12 tahun tidak dibenarkan masuk ke dalam kolam renang, kemudahan kecergasan atau tab spa tanpa pengawasan orang dewasa

Hartanah juga dikenali sebagai

JalMahal Resort Mysore
JalMahal Resort
JalMahal Mysore
Pan Pacific Jal Mahal Resort Mysore
Pan Pacific Jal Mahal Mysore
Pan Pacific Jal Mahal
Jal Mahal Resort Mysore
Jal Mahal Resort
Jal Mahal Mysore
Pan Pacific Jal Mahal Resort
JalMahal Resort Spa
Jal Mahal & Spa, Mysore Mysore
Jal Mahal Resort & Spa, Mysore Hotel
Jal Mahal Resort & Spa, Mysore Mysore
Jal Mahal Resort & Spa, Mysore Hotel Mysore

Soalan lazim

Adakah Jal Mahal Resort & Spa, Mysore mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak. Akses kolam dari 7:30–17:00.

Adakah Jal Mahal Resort & Spa, Mysore mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Jal Mahal Resort & Spa, Mysore?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Jal Mahal Resort & Spa, Mysore?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah hari.

Apakah masa daftar keluar di Jal Mahal Resort & Spa, Mysore?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah Jal Mahal Resort & Spa, Mysore memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak INR2500 seorang dikenakan.

Di manakah terletaknya Jal Mahal Resort & Spa, Mysore?

Hotel yang mesra keluarga di Mysore ini terletak di di kawasan bersejarah, 4.5 km dari Shweta Varahaswamy Temple, serta dalam jarak 10 km dari Melody World Wax Museum dan Regional Museum of Natural History. Rail Museum dan Statue of Maharaja Chamarajendar Wodeyar juga dalam jarak 6 bt (10 km).

Jal Mahal Resort & Spa, Mysore Ulasan

Ulasan

6.4
Penilaian 10 - Cemerlang. 1 daripada 22 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 10 daripada 22 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 5 daripada 22 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 4 daripada 22 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 22 ulasan" "

7.6/10

Kebersihan

6.6/10

Kakitangan & perkhidmatan

5.0/10

Kemudahan

7.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.0/10

Mesra alam

Ulasan

2/10 Teruk

Shailesh

Menginap 1 malam pada Dis 2023

8/10 Baik

Mohan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
restaurant was pretty good and the staff were very friendly
Menginap 2 malam pada Mac 2023

6/10 Boleh diterima

Praveen

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kemudahan
Lack of basic amenities
Menginap 1 malam pada Mei 2022

2/10 Teruk

APOORVA

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Ogo 2019

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Jal Mahal is a good property but the service from the Staff needs to improve. Reception - seemed like no one was bothered about the checkin. They seemed very busy muti tasking and not concentrating on one customer. Felt not valued and looked like they were doing a favor. Breakfast was not included in the package as orginally chosen on Expedia. To manually include that and tell me the additional charges, I had to wait forever. No one introduced the room to explain Wifi, TV settings, hot water etc. I had to follow up couple of times with the reception on the wifi password. AC kept fluctuating often. Post 9:00 PM, there was no support provided from the reception. Hand towels not provided. Restaurant - they give the menu but whatever I ordered was not available (Bar Menu). Food - starters were served before soup and we had to send it back. Items were missing from the order and we had to follow up. Late servicing and no one bothered to give the menu or check for order unless we called them. Breakfast - tea / coffee / fresh juice / few items under food was over and we waited forever for it to be filled and finally walked out it. Second day skipped breakfast even though we had paid for it. Overall, i was disappointed with the experience and I would not return to Jal Mahal.
Menginap 2 malam pada Mei 2019

6/10 Boleh diterima

Soumitra

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Not a great experience
Service was poor. I was charged for breakfast where my booking included it. When I asked hotel staff why I am charged for it they rudely said deal with expedia. I had checked the same thing while check-in they said its included. Most of the staff cannot speak english properly. Rooms were not clean.
Menginap 1 malam pada Dis 2018

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Don’t be fooled by the pictures here! The quality of the facilities, furniture, linens were all sub par. The room/bathroom we got looked nothing like what is shown in the pictures.
Menginap 1 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Value for money
Hotel was easy to find. We were traveling in a group of 8. Check-in was easy and fast. And Rooms size was above Average. Hotel was neat and clean and food was amazing. A little expensive but surely worth every penny. I would recommend this hotel in this budget as the best one.
Menginap 1 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

umesh, BLR

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good property, neatly maintained.
Staff is very friendly. Rooms are clean and spacious.

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

6/10 Boleh diterima

Naveen, Bangalore

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kebersihan
Our stay was pleasant. Staff was polite and helpful. Very peaceful location. Room cleanliness needs improvement. Beds were not clean and were roaches in one of the rooms.

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good place to stay away from City
Nice place with excellent bf spread and courteous staff

8/10 Baik

Anoop, Bangalore

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Nice resort for a short sta
It was over all a good stay with my family. Ambiance & service staff was really good

10/10 Cemerlang

Neerav, Mumbai

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Enjoyed
Was a great stay with family

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Nice property, food was good and tasty.
Food we ordered from als carte was good , staff was pathetic specially at reception . They don't have any curteousy to ask guests for water at least , have to wait for an hour to get the room .

6/10 Boleh diterima

Ravindra

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

8/10 Baik

HEMANTH, Bangalore

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Stay at jalmahal
It was a good stay at jalmahal. There is a lot of scope for improvement though. Mainly the buffet spread in the morning.

6/10 Boleh diterima

Tommy, Bangalore, India

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
屋外で食事ができるホテル
まだオープンしたてのため設備は比較的きれい。外にはいくつも屋根付きのテーブルがあり,夕食はそこでとることが可能。 プールもあるので子供を遊ばせるのには良い。また,スパのサービスはまだ始まっていない。

8/10 Baik

Ankit, Bangalore

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
This resort is a decent weakened getaway.

4/10 Lemah

Harsh, Bangalore, India

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Not maintained
The hotel is not maintained. Food quality served in their restaurants is pathetic. I was not able to eat it at all. Morning free breakfast was served cold and was having no options other than Idli , vada and dosa. Bathrooms condition were not good. They don't even have the hot water and flush tank was not working. The outside view of garden and kids playing area is good but not worth visiting it as similar facilities is available in other resorts at much cheaper rate.

4/10 Lemah

Hemanth, Bangalore

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Nice property, but not well trained staff.
Try choosing someother property in mysore. No value for money. The food is just average. The property is small for a resort. Practically, you can find fault in everything you see and feel around. It feels as if somethings are done just for the heck of it. Maintenance company is terrible.

8/10 Baik

Saumya, Mittal

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
nice resort at a silent place
The room is good. Ambience is good. Pool and gym were nice. Greenery maintained. Food acceptable. Things I didn't like- Could pick out dirty cutlery on both days of my stay. Food was good, service relatively slow- possibly due to far placed kitchen. Considering it's far from city, no modes of hotel communications for even pick up and drop. The staff was confused about billing, not having considered the advance paid online- did not create non sense though in resolving matters quickly. Would recommend increasing pool timings. Overall had a good time. I suppose they can rectify the fallacies.