The Shalimar Hotel

Hartanah 4.0 bintang
Hotel mesra keluarga terletak di Mumbai di kawasan sekitar Bukit Malabar yang terdapat letak kenderaan valet percuma

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah January, 2025 dan February, 2025.
Januari 2025
Februari 2025

Galeri foto untuk The Shalimar Hotel

Perincian bahagian luar
Bar snek
Bilik rawatan pasangan, rawatan badan, aromaterapi, urut tuaman batu
Suite | Bar mini, peti besi dalam bilik, meja, ruang kerja komputer riba
Meja sambut tetamu

Ulasan

7.4 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Spa
  • Bar
  • Sarapan tersedia
  • Gim
  • Termasuk parkir
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
Harga ialah RM392
RM463 jumlah
termasuk cukai & fi
5 Feb - 6 Feb

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 10 daripada 10 bilik

Comfort Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LCD
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Jubah mandi
  • 26 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Dihias secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LCD
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
  • 36 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Televisyen LCD
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Jubah mandi
Hulu semburan mandi hujan
  • 13 meter persegi
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Televisyen LCD
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Jubah mandi
Hulu semburan mandi hujan
  • 13 meter persegi
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LCD
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Jubah mandi
  • 17 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Suite

  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Sofa Bujang dan 1 Katil Kelamin (Double)

Single Room

  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Comfort Room

  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Studio

  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Smart Room

  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Hartanah serupa

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
August Kranti Marg, Near Kemps Corner, Mumbai, Maharashtra, 400036

Tempat berdekatan

  • Hospital Jaslok - 12 min berjalan kaki
  • Taman Tergantung - 13 min berjalan kaki
  • Breach Candy Hospital - 14 min berjalan kaki
  • Haji Ali Dargah - 2 min memandu
  • Jalan Mohammed Ali - 3 min memandu

Bergerak

  • Stesen Mumbai Marine Lines - 3 minit memandu
  • Stesen Grant Road - 16 minit berjalan kaki
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Chhatrapati Shivaji (BOM) - 41 minit memandu

Restoran

  • ‪Plate and Pint - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Starbucks - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Plate and Pint French Ristorante - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Sushi and More - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Third Wave Coffee - ‬3 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Shalimar Hotel

Mewah bagi hotel mesra keluarga berdekatan Marine Drive
Manfaatkan kedai kopi/kafe, salun rambut dan perkhidmatan pencucian kering/dobi di The Shalimar Hotel. Manjakan diri anda dengan perkhidmatan spa, seperti Balut badan, urut Swedish atau Aromaterapi. Restoran di tapak, Gulmurg, menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti bar dan gimnasium 24 jam.
Manfaat tambahan termasuk:
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar, sarapan bufet (surcaj) dan daftar keluar ekspres
  • Daftar masuk ekspres, hartanah bebas asap rokok dan porter/tukang angkut
Ciri-ciri bilik
Semua 60 bilik menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan menu bantal, serta manfaat seperti ruang kerja komputer riba dan penyaman udara.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan hulu semburan mandi hujan dan gabungan pancuran/tab mandi
  • 32-inci sebuah TV LCD dengan saluran TV premium
  • Almari pakaian, penjagaan anak dalam bilik (surcaj) dan pembancuh kopi/teh

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Wi-fi percuma dalam bilik mempunyai had 2 peranti
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan pengambilan di stesen kereta api (surcaj)
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 7:30 hingga 10:00 dengan bayaran: INR 500 untuk orang dewasa dan INR 500 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Restoran di tapak hartanah

  • Gulmurg
  • Nova Artisan Gelato
  • Smooth

Aktiviti menarik

  • Gimnasium 24 jam

Mesra keluarga

  • Bar/deli snek
  • Kemudahan dobi
  • Penjagaan anak/bayi dalam bilik

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • Pusat perniagaan 24 jam
  • Ruang persidangan seluas 158 meter persegi

Spa

  • 6 bilik rawatan
  • Aromaterapi
  • Balut badan
  • Bilik rawatan pasangan
  • Lulur badan
  • Rawatan Ayurveda
  • Rawatan muka
  • Rias kuku tangan/kaki
  • Urutan sukan
  • Urutan Sweden
  • Urutan Thai
  • Urutan tisu dalam
  • Urutan tuaman batu

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pusat perniagaan mudah diakses kerusi roda
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Langsir gelap terus
  • Menu bantal

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD 32-inci dengan saluran kabel/satelit premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Kipas siling
  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Untuk membuat pengaturan daftar masuk sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Jika anda merancang untuk tiba selepas 12:00 tengah malam, sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira INR 500 untuk dewasa dan INR 500 untuk kanak-kanak

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas dan pengadang tingkap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Tiada pelawat atau tetamu tidak berdaftar dibenarkan berada di bilik tamu.
Makanan luar tidak dibenarkan di premis ini.

Perkara yang kami harus menyebut

Tempahan diperlukan untuk perkhidmatan urut dan rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Wi-Fi percuma dalam bilik mempunyai had 2 peranti
Kanak-kanak di bawah umur 10 tahun tidak dibenarkan masuk ke dalam kemudahan kecergasan tanpa pengawasan orang dewasa

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Shalimar
Shalimar Hotel
Shalimar Hotel Mumbai
Shalimar Mumbai
The Shalimar Hotel Hotel
The Shalimar Hotel Mumbai
The Shalimar Hotel Hotel Mumbai

Soalan lazim

Adakah The Shalimar Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di The Shalimar Hotel?

Setakat 22 Jan 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di The Shalimar Hotel pada 5 Feb 2025 bermula serendah RM 392.49, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Berapakah fi parkir di The Shalimar Hotel?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Shalimar Hotel?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di The Shalimar Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Di manakah terletaknya The Shalimar Hotel?

Hotel mesra keluarga di Mumbai ini terletak di kawasan hiburan, dalam jarak 1 bt (2 km) dari Cumballa Hill Hospital dan Marine Drive. Girgaun Chowpatty dan Taman Tergantung juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. Stesen Grant Road sejauh 16 minit berjalan kaki dan Stesen Pusat Mumbai sejauh 22 minit berjalan kaki.

The Shalimar Hotel Ulasan

Ulasan

7.4

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 34 daripada 144 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 56 daripada 144 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 36 daripada 144 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 8 daripada 144 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 10 daripada 144 ulasan" "

7.8/10

Kebersihan

7.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.2/10

Kemudahan

7.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

7.0/10

Mesra alam

Ulasan

2/10 Teruk

Apurva

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Terrible experience. The mattress provided by the hotel staff was infested with roaches, which was absolutely unacceptable. The elevator button for the 8th floor was not functioning, forcing us to go to the 9th floor and carry our heavy luggage down the staircase every single time. Despite our struggles, no staff member offered any assistance. Additionally, there were no bathmats in the washroom, and when we asked, the staff suggested using towels as a substitute, which was highly unprofessional. Overall, it was the worst experience I have ever had at a hotel, and I would never recommend this place to anyone.
Menginap 1 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

TOSHIHIKO, ITABASHI

Menginap 2 malam pada Okt 2024

8/10 Baik

Anand

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Under remodeling. Our bathroom door did not open completely . Not elderly friendly
Menginap 7 malam pada Jul 2024

4/10 Lemah

asad

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Feb 2024

6/10 Boleh diterima

Chethan

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is old and wearing out. Poorly managed. It took the front desk 20 mins to check us in and There was a dead roach in the room.
Menginap 1 malam pada Dis 2023

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Dis 2023

6/10 Boleh diterima

Jay

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Need upgrade
Menginap 1 malam pada Sep 2023

10/10 Cemerlang

Binay

Menginap 2 malam pada Jul 2023

2/10 Teruk

Gita, Harrow

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
We have stayed at The Shalimar Hotel, every year for last at least 30 years now, as it was good for all the amenities and staff were very friendly and looked after us very well! This time, there were too many issues, which I have submitted to the hotel on their feedback firm and I was very verbal too with complaints. Not staying on our return to Mumbai, which we had booked with Expedia, and cancelled it today.
Menginap 3 malam pada Feb 2023

6/10 Boleh diterima

Roushad

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Shalimar review
Staff were friendly enough. Hotel in good location. Hotel was in average condition for price charged. Spent 13 nights.
Menginap 12 malam pada Jan 2023

6/10 Boleh diterima

Jeetendra

Menginap 11 malam pada Okt 2022

8/10 Baik

Maunish

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Dis 2021

8/10 Baik

Parag, NEW YORK

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Convenient location. Accommodating staff that changed room when we complained of the smoking smell.
Menginap 2 malam pada Dis 2021

8/10 Baik

Mohan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
This Is my 5th times that I’ve stayed at Shalimar Hotel, and I loved it. Staff is extra courteous and very helpful and friendly. Overall Excellent Services. While I’ll certainly return back to stay in future, I’ll definitely recommend to collogues and friends.
Menginap 6 malam pada Okt 2021

10/10 Cemerlang

Manish

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Mr Kirtan Ghoda was very helpful in coordinating my RT PCR test. Most centres were closed but he was able to organise it for me and was available over the phone even I had already checked out.
Menginap 1 malam pada Jun 2021

8/10 Baik

Sanjeev

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good
I liked it
Menginap 1 malam pada Apr 2021

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Good one
Liked my stay- staff was helpful especially Karan
Menginap 1 malam pada Apr 2021

10/10 Cemerlang

Shamila Devi

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 23 malam pada Dis 2020

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Nice...keep it up
Friendly and accomodating staff. Good location...flexible for business or pleasure trips.
Menginap 2 malam pada Dis 2020

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Jan 2020

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Beautiful old hotel that gets a lot wrong. I booked a non-smoking room, and they had none left. So room smelled. They changed my room which improved it a bit, but another room they showed me smell SO STRONG of perfume. Old hotel that needs a lot of maintenance. Beautiful old marble. 1/2 shower didn't work. Small corners of cleaning need to be done. Breakfast was very weak. Safe was not screwed to wall, and battery kept dying.
Menginap 3 malam pada Jan 2020

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Property is centrally located, Breakfast is not up to par, there are minimum towels, I will not stay next time
Menginap 2 malam pada Jan 2020

8/10 Baik

Francisco, Lisbon, Portugal

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is well situated and the staff is friendly and helpful My room however was small as were the closet and the little window with a blind that didn't work The hotel advertises rooms that are probably nice but mine wasn't. The breakfast buffet was average maybe a little better on Indian foods On the whole my appreciation is quite benevolent
Menginap 4 malam pada Nov 2019

4/10 Lemah

Pasq

Pengembara perniagaan
Nothing special about this place, average. Didnt get breakfast which is known for complmintary breaky. Got discount on nothing. Even the accomodation price fluctuated for different day. When i booked, it was one price per night. I will never stay there again.
Menginap 17 malam pada Okt 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 15 malam pada Nov 2019