Al Madinah Harmony Hotel

Hartanah 5.0 bintang
Hotel mewah terletak di Medina di kawasan sekitar Pusat Bandar Raya Medina yang terdapat 2 restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah December, 2024 dan January, 2025.
Disember 2024
Januari 2025

Galeri foto untuk Al Madinah Harmony Hotel

Depan hartanah
Suite (Harmony) | Bar mini, peti besi dalam bilik, meja, seterika/papan seterika
Kedai kopi
Lobi
Bahagian dalam

Ulasan

7.0 daripada 10

Baik

Kemudahan popular

  • Parkir tersedia
    Parkir tersedia
  • Perkhidmatan bilik
    Perkhidmatan bilik
  • Penyaman udara
    Penyaman udara
  • Pengemasan
    Pengemasan
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
    Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Dobi
    Dobi

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 6 daripada 6 bilik

Executive Suite

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 80 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King) dan 2 Katil Bujang (Single)

Standard Double Room

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 20 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Suite (Harmony)

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 70 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Triple Room

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 25 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Bujang (Single)

Quadruple Room

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 35 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Bujang (Single)

Royal Suite

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bar mini
Air botol percuma
Meja
  • 110 meter persegi
  • Pemandangan gunung
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King) dan 2 Katil Bujang (Single)

Hartanah serupa

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Al Madinah Harmony Hotel Sitteen Road, PO Box 4424, Northern District, Madinah

Tempat berdekatan

  • The Green Dome - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Masjid Nabi - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Perkuburan Baqi - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Masjid Quba - 6 min memandu - 6.2 km
  • Madina Mall - 9 min memandu - 7.8 km

Bergerak

  • Madinah Station - 18 minit memandu
  • Medina (MED-Prince Mohammad Bin Abdulaziz) - 23 minit memandu

Restoran

  • ‪مطعم المروة - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Cafe Najd - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪ستاربكس - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪ستاربكس - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Kyoto Japanese Restaurant - ‬3 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Al Madinah Harmony Hotel

Mewah bagi hotel berdekatan Masjid Nabi
Pertimbangkan penginapan di Al Madinah Harmony Hotel dan manfaatkan kedai kopi/kafe, perkhidmatan pencucian kering/dobi dan pusat perniagaan. Di dua restoran di tapak, nikmati Sarapan, Makan tengah hari, Makan malam dan masakan antarabangsa. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti penjagaan anak/bayi.
Anda juga akan menikmati manfaat seperti:
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar, letak kenderaan sendiri (surcaj) dan tempat simpanan bagasi
  • Surat khabar percuma, lif dan perkhidmatan ATM/perbankan
  • Bantuan pelancongan/tiket, perkhidmatan rencam dan kedai hadiah
Ciri-ciri bilik
Kesemua 432 bilik memiliki keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan gabungan pancuran/tab mandi
  • Peti sejuk, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Arab, Bahasa Inggeris

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar
  • Tempat letak kenderaan di tapak hartanah (surcaj)

Makanan dan minuman

  • 1 kedai kopi/kafe
  • 2 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • Asala
  • Harmony Cafe
  • Rehana

Mesra keluarga

  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi
  • Penjagaan anak/bayi
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • ATM
  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Kaunter dan singki berketinggian rendah
  • Lif
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Palang cekau berdekatan tandas
  • Papan tanda braille/timbul
  • Tali tarik kecemasan bilik mandi
  • Tempat duduk tandas ditinggikan

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 14 tingkat
  • Dibina pada 2007
  • Kawasan merokok yang dikhaskan
  • Seni bina Art Deco

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika atas permintaan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: 19:00
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:30
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak SAR100 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran katil lipat simpan: SAR 100 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Hanya orang Islam dibenarkan memasuki kota suci Mekah dan Madinah
Undang-undang tempatan mungkin menghalang tetamu tidak berkahwin daripada berkongsi bilik; adalah menjadi tanggungjawab tetamu untuk menunjukkan bukti perkahwinan, jika diminta oleh pihak hartanah
Pasangan yang ingin berkongsi bilik mesti menunjukkan bukti perkahwinan
Alkohol tidak disajikan atau dibenarkan di hartanah ini

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasmi daripada Saudi Ministry of Tourism.

Hartanah juga dikenali sebagai

Al Madinah Harmony Hotel Medina
Al Madinah Harmony Hotel
Al Madinah Harmony Medina
Al Madinah Harmony
Al Madinah Harmony Hotel Hotel
Al Madinah Harmony Hotel Madinah
Al Madinah Harmony Hotel Hotel Madinah

Soalan lazim

Adakah Al Madinah Harmony Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Al Madinah Harmony Hotel?

Letak kenderaan sendiri tersedia dengan fi.

Apakah masa daftar masuk di Al Madinah Harmony Hotel?

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: 19:00.

Apakah masa daftar keluar di Al Madinah Harmony Hotel?

Daftar keluar adalah jam 11:30.

Di manakah terletaknya Al Madinah Harmony Hotel?

Terletak di Pusat Bandar Raya Medina, hotel mewah ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari The Green Dome dan Masjid Nabi. Perkuburan Baqi dan Masjid Al Ghamamah juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki.

Al Madinah Harmony Hotel Ulasan

Ulasan

7.0

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 10 daripada 61 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 23 daripada 61 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 17 daripada 61 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 4 daripada 61 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 61 ulasan" "

7.4/10

Kebersihan

6.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.6/10

Kemudahan

6.8/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Close to Haram, lovely spacious room great value for money
Menginap 2 malam pada Jun 2019

10/10 Cemerlang

Mirza

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mei 2019

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
the only good thing about this hotel is its location otherwise dont expect more
Menginap 2 malam pada Apr 2019

8/10 Baik

MOna

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Apr 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
May be it could be a 5 star in the 1940 its outdated dirty bathroom with issues Even Expedia should remove it from uts 5 star hotel listing, Third class breakfast
Menginap 4 malam pada Dis 2017

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Menginap 3 malam pada Feb 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The location very nice, walkin distance everywhere. Room was clean. All stuff and receprion team are very welcoming particularly. Mohammed who was very helpful. Thank you for fever Fruit basket and Dessert.
Menginap 1 malam pada Feb 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Feb 2019

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
All I can say hotel is very poor condition &brekfast is ok
Menginap 5 malam pada Jan 2019

4/10 Lemah

Emad

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Never again.
Never again. Old sheets, fly's in toilet. Too old and need revamp.
Menginap 1 malam pada Jan 2019

10/10 Cemerlang

Suleman, Manchester

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Very close to the haram, very good rooms, good service and lifts are very fast
Menginap 7 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

ABDULLAH

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Naif

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good. Cheap for 5 stars hotel.
Good. Rooms are not isolated well. You can hear noise from corridor.
Menginap 1 malam pada Nov 2018

10/10 Cemerlang

Umair

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Okt 2018

6/10 Boleh diterima

Fahad

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Okt 2018

8/10 Baik

Mohammad

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
A good hotel. In view of international clientele, the hotel should employ English speaking staff, especially at the reception.
Menginap 1 malam pada Jul 2018

8/10 Baik

Mohammad

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Not too bad
It’s a good hotel but will need minor upgrades, overall a comfortable stay in an excellent locality
Menginap 11 malam pada Jun 2018

10/10 Cemerlang

Adel

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Excellent
Menginap 2 malam pada Jun 2018

6/10 Boleh diterima

FAHAD

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keselesaan bilik
زيارة
كانت إقامة مؤقتة سريعه لظروف السفر لم أستطع تقييم الفندق بشكل كامل لكن شكر خاص لموظفة الاستقبال سميرة على حسن استقبالها وسرعة إجراءات التشيك أن واهتمامها
Menginap 1 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

Mustapha

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mei 2018

2/10 Teruk

rehan, london

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
WASTE OF MONEY NO WHERE NEAR TO BE A 5 STAR HOTEL
FIRST NIGHT BASIN BLOCKED,WATER LEAK FROM CEILING,BROKEN TOWEL RACK,OUT DATED AND POORLY PRESENTED,STAFF WITH POOR ENGLISH SKILLS, WAS ASKED TO WASH MY CUPS FOR TEA INSTEAD OF REPLACING THEM, IT IS NO WHERE NEAR TO BE A 5 STAR HOTEL MAY BE 25 YEARS IT WAS BUT IN TODAY'S AGE IT WASTE OF MONEY IF YOU ARE BOOKING IT AS A 5 STAR HOTEL TO STAY ONE OF THE ROOM HAIR DRYER FALLING OFF NO TOILETRIES IN THE BATHROOM APART FROM SHAMPOO DELAYED ROOM SERVICE
Menginap 4 malam pada Dis 2017

6/10 Boleh diterima

Ahmed

Sukakan: Keselesaan bilik
يجب الاهتمام بنظافة الغرف
Menginap 2 malam pada Nov 2017

8/10 Baik

Ghulam Ali

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Overall satisfactory stay. There was no milk provided to make tea/coffee in room.
Menginap 3 malam pada Nov 2017

6/10 Boleh diterima

Dr Waleed

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
just good and standard hotel
The hotel is mid level in luxury and standard this is due to the over occupancy and the need to make easy service.
Menginap 2 malam pada Nov 2017

8/10 Baik

Wally

The room was very tiney and was no room even to put my laugage
Menginap 2 malam pada Jun 2017