Al Safir Hotel & Tower

Hartanah 4.5 bintang
Hotel mewah yang terdapat 2 restoran dan spa perkhidmatan penuh

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Al Safir Hotel & Tower

Bahagian luar
Lobi
Peti besi dalam bilik, kalis bunyi, seterika/papan seterika
Kolam renang tertutup, kolam renang terbuka
Deluxe Twin Room | Peti besi dalam bilik, kalis bunyi, seterika/papan seterika
VIP Access

Ulasan

7.6 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Kolam
  • Spa
  • Perkhidmatan bilik
  • Sarapan tersedia
  • Termasuk parkir
Harga semasa ialah RM295
RM452 jumlah
termasuk cukai & fi
20 Apr - 21 Apr

Nikmati lebih banyak apabila anda menjadi ahli

  • Jimat 15% atau lebih lagi pada hartanah VIP Access terpilih apabila anda menjangkau tingkat Silver atau lebih tinggi
  • Nikmati perkhidmatan dengan kualiti dinilai tinggi dan luar biasa
  • Nikmati faedah penginapan di hartanah terpilih, serta naik taraf bilik percuma, daftar masuk awal dan daftar keluar lewat apabila tersedia

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 2 daripada 2 bilik

Deluxe King room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Bilik mandi persendirian
Bidet
Pengering rambut
Air botol percuma
  • 29 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Twin Room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Peti sejuk
TV skrin rata
Bilik mandi persendirian
Bidet
Pengering rambut
  • 29 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Building 670, Road 2411, Block 324, PO BOX: 55222, Manama

Tempat berdekatan

  • Juffair Mall - 5 min berjalan kaki - 0.4 km
  • Dolphin Resort - 20 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Muzium Nasional Bahrain - 5 min memandu - 3.8 km
  • Manama Souq - 6 min memandu - 4.9 km
  • City Center Mall - 9 min memandu - 8.7 km

Bergerak

  • Manama (BAH-Lapangan Terbang Antarabangsa Bahrain) - 18 minit memandu

Restoran

  • ‪Coco’s Cafe - ‬12 min berjalan kaki
  • ‪Yard House - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Bennigan's - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪The Coffee Bean & Tea Leaf - ‬9 min berjalan kaki
  • ‪Iguana Lounge - ‬5 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Al Safir Hotel & Tower

Mewah bagi hotel berdekatan Muzium Nasional Bahrain
Terletak berdekatan Teater Negara Bahrain dan Manama Souq, Al Safir Hotel & Tower menyediakan majlis makan percuma setiap hari, kedai kopi/kafe dan perkhidmatan pencucian kering/dobi. Nikmatilah urut di Ann's Spa, tapak spa. Di dua restoran di tapak, nikmati Sarapan, Makan tengah hari, Makan malam dan masakan Timur Tengah. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti 3 bar dan gimnasium 24 jam.
Manfaat lain termasuk:
  • Kolam renang tertutup dan kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan dewan sambutan
  • Dewan bankuet, bantuan pelancongan/tiket dan meja/kaunter hadapan 24 jam
Ciri-ciri bilik
Kesemua 194 bilik menawarkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan tempat duduk berasingan.
Tambahan kepada kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan pancuran mandi dan bidet
  • 32-inci TV skrin rata dengan saluran satelit
  • Tempat duduk berasingan, pembancuh kopi/teh dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Bahasa Filipina, Bahasa Hindi, Bahasa Urdu

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj) dari 7:00 hingga 1:00 atas permintaan
  • Pengangkutan ulang alik stesen bas (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 7:00 hingga 10:00 dengan bayaran: BHD 4.50 untuk orang dewasa dan BHD 2.20 untuk kanak-kanak
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 2 restoran
  • 3 bar/ruang istirahat
  • Majlis makan pengurus setiap hari percuma

Restoran di tapak hartanah

  • Bennigans
  • Cucina Italiana
  • Savoy

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • 1 kolam renang tertutup
  • Gimnasium 24 jam
  • Spa perkhidmatan penuh
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • 1 kolam renang tertutup
  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Lokar
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Stesen komputer

Spa perkhidmatan penuh

  • Spa dibuka setiap hari
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang mudah diakses

Kemudahan bilik

Bilik mandi

  • Bidet
  • Bilik mandi persendirian
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata 32-inci dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Telefon
  • Tempat duduk berasingan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
1 kanak-kanak, sehingga umur 12 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira BHD 4.50 untuk dewasa dan BHD 2.2 untuk kanak-kanak
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: BHD 7 setiap kenderaan (sehala, maksimum seramai 4 orang)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Penyewa untuk tempoh jangka panjang dialu-alukan
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas, dan pengadang tingkap

Perkara yang kami harus menyebut

Akses kolam renang tersedia dari 8:00 hingga 20:00
Sebuah kereta diperlukan untuk pergi balik ke hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Al Safir
Al Safir Hotel
Al Safir Hotel & Tower
Al Safir Hotel & Tower Manama
Al Safir Hotel Tower
Al Safir Tower
Al Safir Tower Manama
Hotel Al Safir
Safir Tower
Al Safir Hotel & Tower Bahrain/Manama
Al Safir Hotel And Tower
Al Safir Hotel Tower Manama
Al Safir Hotel
Al Safir Hotel Tower
Al Safir Hotel & Tower Hotel
Al Safir Hotel & Tower Manama
Al Safir Hotel & Tower Hotel Manama

Soalan lazim

Adakah Al Safir Hotel & Tower mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang tertutup dan kolam renang terbuka. Akses kolam dari 8:00–20:00.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Al Safir Hotel & Tower?

Setakat 18 Apr 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Al Safir Hotel & Tower pada 20 Apr 2025 bermula serendah RM 294.65, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah Al Safir Hotel & Tower mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Al Safir Hotel & Tower?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Al Safir Hotel & Tower?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di Al Safir Hotel & Tower?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah Al Safir Hotel & Tower memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi 7:00–1:00 (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak BHD7 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Al Safir Hotel & Tower?

Terletak di Juffair, hotel mewah ini dalam jarak 3 bt (5 km) dari Muzium Nasional Bahrain, Teater Negara Bahrain dan Manama Souq. Pusat Beli-belah Dana dan City Center Mall juga dalam jarak 6 bt (10 km) pemanduan.

Al Safir Hotel & Tower Ulasan

Ulasan

7.6

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 12 daripada 48 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 22 daripada 48 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 5 daripada 48 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 6 daripada 48 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 3 daripada 48 ulasan

8.0/10

Kebersihan

7.4/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.0/10

Kemudahan

7.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.6/10

Mesra alam

Ulasan

4/10 Lemah

Abdulla

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Very noisy from the street.
Menginap 2 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Mishel, Great Neck

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I recently stayed at Alsafir Hotel in Jumeirah, Manama, and I was thoroughly impressed with the outstanding service provided by the staff and housekeeping team. The level of professionalism, attention to detail, and genuine hospitality truly elevated my experience. My room was always impeccably clean and comfortable, thanks to the exceptional housekeeping team. A special mention for the daily breakfast—it was absolutely delightful! The variety of fresh and flavorful options catered to all tastes, and the staff ensured everything was well-stocked and beautifully presented. It was a wonderful way to start each day. Thank you for providing such a welcoming and memorable stay—I can’t wait to return!
Menginap 7 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Alexander

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Ogo 2024

8/10 Baik

Abdurazak

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 5 malam pada Dis 2021

10/10 Cemerlang

ALI

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
ممتاز ونظيف وتعمل الموظفين راقي
Menginap 1 malam pada Dis 2021

8/10 Baik

Karolina

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan
Menginap 1 malam pada Dis 2021

8/10 Baik

Axel Omar

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mei 2021

8/10 Baik

John

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Front desk people were great. Made an appointment for COVID for me. Printed results for me so I could cross the Causeway back to Saudi. Only bad point was room service was terrible. Had to go to Caucina restaurant for dinner because room service would not answer. Next day I waited 30 minutes for a bucket of Ice.
Menginap 2 malam pada Apr 2021

8/10 Baik

Alan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Al Safir Hotel.

Overall the stay was good. Breakfast at the moment is in your room and comes in silver aluminium trays. Breakfast was ok but would have preferred to be in a restaurant. But overall the stay for 13 nights was comfortable.
Menginap 13 malam pada Jan 2021

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good location for what we were looking for. Friendly and helpful staff
Menginap 2 malam pada Nov 2019

2/10 Teruk

Mohammad

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

SAVE YOUR MONEY - GO TO A BETTER HOTEL

This is by far one of the worst hotels i've ever been to and i go to Bahrain at least once every 2 weeks. My check-in process took 20 mins and i was sent to the second tower to find out that my booking was at the first tower to begin with. I was not offered nothing for my trouble as you would expect i would get free breakfast in which i was promised and wasn't delivered. On top of that, the bellman slammed the door of my room cuz i didn't tip him!!! The room and bathroom weren't clean. Dry spots everywhere at the bathroom. The bed is hard and the staff is no where near friendly. no enough parking and not shaded either, as i had to park on the side of the street across from the hotel. i regret booking with them and i don't know how they still in business
Menginap 2 malam pada Sep 2019

6/10 Boleh diterima

Serag

Sukakan: Keselesaan bilik

Business trip

Stayed here for one night, Check in took so long, smell was not nice inside. Other than that everything was good room was nice and comfortable..
Menginap 1 malam pada Mac 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Not 4-star hotel level Detergents smell inside the room.. door card was not working and asked reception 4 times but it still not working, every time I want to enter my room I should ask the staff to open it!..
Menginap 1 malam pada Feb 2019

4/10 Lemah

Osama

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Jan 2019

10/10 Cemerlang

Mohammad

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Luxury

Very close to center & luxury place
Menginap 2 malam pada Dis 2018

10/10 Cemerlang

Ahmed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2018

10/10 Cemerlang

Ahmed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
فندق ممتاز
Menginap 1 malam pada Jun 2018

8/10 Baik

Mohammad

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

10/10 Cemerlang

Faisal

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

إقامة ممتعه

فندق رائع وفيه جميع ما يطلبه السائح من مطاعم وكوفي شوب وأماكن للسهر وقريب من مول الجفير الذي يحتوي على محلات متعددة وهايبر ماركت ومجمع مطاعم وسينيما ولكن لا ينصح به للعوائل لوجود نوادي ليليه

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

Facilities at hotel not as expected.

It was extremely disappointing to see the website did not depict the hotel as described. The outside pool is not a true reflection of the hotel, it is dusty due to building work, the pool in shadow most of day, and small sitting area. Dining room is very dark, the noise from traffic and other guests excessive in bedrooms.
Menginap 4 malam pada Mac 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Good central location.

Spent 2 days here, friendly helpful staff, walking distance to restaurants, museum and movies, short taxi ride to large malls and attractions.
Menginap 2 malam pada Mac 2018

8/10 Baik

Ahmed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
تجربة جيدة .. فندق نظيف .. طاقم ودود .. هذه ثاني تجربة
Menginap 1 malam pada Feb 2018

4/10 Lemah

KSA4awhile, Jubail

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Would never go back

This hotel is located on a main street in the Juffair district of Manama. On one side of the hotel, you have full blown construction with massive noise from 6 am to 9 pm. We asked to move to the other side of the hotel and were placed next to a more quiet construction zone. Still noisy. This hotel is also located directly above two night clubs (with a 3rd one being built). The music from the clubs was so loud in addition to the parking lot being a revolving door. There was also a fist fight outside our window between patrons of the clubs. The entire time we were there it was NOT quiet on the street in front of the hotel. The motorcycles raced 24/7. The neighbor upstairs from us had a small child that ran back and forth through their room. The noise was intense. You could hear everything. On our last morning, the person across from us played their music so loud that through both closed room doors, it was loud. The hotel was clean, but old. All hallways on floor 4 and 5 smelled like cigarettes. The beds were horrid. It was like sleeping on concrete each night. The breakfast buffet was mediocre at best. The layout needs help, but the noise of the ancient toaster was like nails on a chalkboard. The waffles were terrible each day we tried them. They need a new head chef and an interior designer to revamp the restaurant. Nice staff, but they cannot create a relaxing hotel with what they have to work with. We will NOT be back. Ever.
Menginap 3 malam pada Dis 2017

10/10 Cemerlang

Andres

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Great location, good wifi, large room, comfortable. One of the two elevators wasn't working, and the air conditioned was by default pretty cold (but could be changed). Aside from those 2 points, everything was perfect
Menginap 2 malam pada Dis 2017

8/10 Baik

mohammed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Nov 2017