Harper Perintis - Makassar by ASTON

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Makassar terdapat pusat kecergasan dan perkhidmatan spa

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah November, 2024 dan December, 2024.
November 2024
Disember 2024

Galeri foto untuk Harper Perintis - Makassar by ASTON

Kolam renang terbuka
Depan hartanah
Deluxe Room | Pemandangan dari bilik
Sarapan penuh setiap hari (IDR 120000 seorang)
Lobi

Ulasan

8.8 daripada 10

Cemerlang

Kemudahan popular

  • Bar
    Bar
  • Spa
    Spa
  • Kolam
    Kolam
  • Gim
    Gim
  • Sarapan tersedia
    Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
    Perkhidmatan bilik
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 10 daripada 10 bilik

Deluxe Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Hulu semburan mandi hujan
Bar mini
Pembancuh kopi/teh
  • 44 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Hulu semburan mandi hujan
Bar mini
Pembancuh kopi/teh
  • 28 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Junior Suite, 1 Katil Kelamin (Double)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Hulu semburan mandi hujan
Bar mini
Pembancuh kopi/teh
  • 44 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Superior Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Hulu semburan mandi hujan
Bar mini
Pembancuh kopi/teh
  • 28 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Superior Room, 1 Katil Raja (King)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Hulu semburan mandi hujan
Bar mini
Pembancuh kopi/teh
  • 28 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Twin Room

  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Junior Suite

  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Suite

  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Room

  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Superior King Room

  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Hartanah serupa

Tentang kawasan sekitar

Peta
Jl.Perintis Kemerdekaan KM 15 No.14 A, Makassar, South Sulawesi, 90243

Tempat berdekatan

  • Universiti Hasanuddin - 7 min memandu
  • Mall Panakkukang - 11 min memandu
  • Pelabuhan Makasar - 12 min memandu
  • Center Point Of Indonesia - 18 min memandu
  • Pantai Losari - 34 min memandu

Bergerak

  • Mandai Station - 15 minit memandu
  • Makassar (UPG-Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Hasanuddin) - 14 minit memandu

Restoran

  • ‪Warung Marem - ‬15 min berjalan kaki
  • ‪KFC - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Kopiapi Coffee Roaster - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Waroeng Lamongan Cak Man - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪Burger King Daya - ‬2 min memandu

Tentang hartanah ini

Harper Perintis - Makassar by ASTON

Mewah bagi hotel di kawasan perniagaan
Manfaatkan bar kolam, teres dan kemudahan dobi di Harper Perintis - Makassar by ASTON. Akses Internet wayarles percuma tersedia kepada semua tetamu bersama dengan bar dan gimnasium.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan penuh (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam, perkhidmatan rencam dan dewan bankuet
Ciri-ciri bilik
Kesemua 158 bilik menawarkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lain-lain kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan hulu semburan mandi hujan dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Sebuah TV LCD dengan saluran TV premium
  • Cerek elektrik, setiap hari dan telefon

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Indonesia

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam pada waktu terjadual dan atas permintaan dengan surcaj
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan penuh tersedia 6:00 hingga 10:00 dengan bayaran: IDR 120,000 seorang
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bilik kalis bunyi
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Teres

Spa

  • Perkhidmatan spa

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Lif

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Dewan besar
  • Kawasan merokok yang dikhaskan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi
  • Bilik mandi persendirian
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD dengan saluran kabel/satelit premium

Makanan dan minuman

  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak IDR350000 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan penuh: kira-kira IDR 120000 seorang
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: IDR 125000 setiap kenderaan (sehala, maksimum seramai 2 orang)
  • Bayaran katil lipat simpan: IDR 350000 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas dan pengadang tingkap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Tetamu mesti menghubungi hartanah ini lebih awal untuk meminta bilik boleh merokok.

Perkara yang kami harus menyebut

Tempahan diperlukan untuk rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan

Hartanah juga dikenali sebagai

Harper Perintis Makassar Hotel
Harper Perintis Hotel
Harper Perintis Makassar
Harper Perintis
Harper Perintis Makassar
Harper Perintis - Makassar by ASTON Hotel
Harper Perintis - Makassar by ASTON Makassar
Harper Perintis - Makassar by ASTON Hotel Makassar

Soalan lazim

Adakah Harper Perintis - Makassar by ASTON mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak.

Adakah Harper Perintis - Makassar by ASTON mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Harper Perintis - Makassar by ASTON?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Harper Perintis - Makassar by ASTON?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam.

Apakah masa daftar keluar di Harper Perintis - Makassar by ASTON?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah Harper Perintis - Makassar by ASTON memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak IDR125000 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Harper Perintis - Makassar by ASTON?

Terletak berhampiran dengan lapangan terbang, hotel ini dalam jarak 9 bt (15 km) dari Universiti Hasanuddin, Mall Panakkukang dan Pelabuhan Paotere. Makam Pangeran Diponegoro dan Pelabuhan Makasar juga dalam jarak 9 bt (15 km).

Harper Perintis - Makassar by ASTON Ulasan

Ulasan

8.8

Cemerlang

Penilaian 10 - Cemerlang. 45 daripada 85 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 32 daripada 85 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 3 daripada 85 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 85 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 3 daripada 85 ulasan" "

8.8/10

Kebersihan

9.0/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.8/10

Kemudahan

8.6/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.6/10

Mesra alam

Ulasan

8/10 Baik

mohammad fisal

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
t
tempat yg bagus,bersih,aman damai..pekerja yg ramah tamah juga smua orang penuh dengan senyuman
Menginap 1 malam pada Apr 2019

8/10 Baik

Mufti

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
tip top
agak memuaskan,bersih,mudah,suasana aman
Menginap 1 malam pada Apr 2019

10/10 Cemerlang

Nicole

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
We spent a long airport layover at this hotel, so that we could relax and rest. The staff were friendly and helpful. Our room was clean, quiet and comfortable, although we did find the shower floor to be quite slippery when wet. The meal we had in the restaurant was good and everything was very fresh. Our only disappointment was that the massage treatments I had scheduled via a chat on the hotel website, during which I was assured our appointment was confirmed, were not in fact scheduled and no one was even available in the spa area. We would definitely stay here again, especially in the case of an early flight, since the proximity to the airport is very good.
Menginap 1 malam pada Apr 2024

10/10 Cemerlang

Ian

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent experience here. Hallway carpet needs maintenance.
Menginap 1 malam pada Apr 2024

10/10 Cemerlang

Arjan

Menginap 1 malam pada Jan 2024

10/10 Cemerlang

Justin

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Very comfortable stay. The bed was nice, wifi worked well and room got cool enough for me and I like cold rooms. The service provided by the staff is amazing. The massage was great. The only small thing was breakfast was just okay. I did not eat any other meals.
Menginap 1 malam pada Jan 2024

10/10 Cemerlang

Susanne

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Surprise party!
Stayed over New Years and was given free entrance to their gala celebration including a free banquet and entertainment. All staff were exceptionally friendly and made us fell very welcome. That is the most important quality I like for in a hotel. -Susanne
Menginap 1 malam pada Dis 2023

10/10 Cemerlang

Susan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Food in the restaurant was not tasty and the staff service was great.
Menginap 1 malam pada Jan 2024

8/10 Baik

Narisa

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Property shows heavy sign of wear and tear compared to the crisp clean photos on the website and our a/c was broken and needed to be fixed. They responded quickly to the A/C breaking and the staff was nice. The unit could have used a deep cleaning as there were scuffs and dark marks on walls, baseboards and floor. It was an adequate place to stay before my Raja Ampat cruise and the included breakfast was good
Menginap 1 malam pada Dis 2023

2/10 Teruk

kaori

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
水回りが調子悪いホテル。
洗面の排水口が壊れており、流れなかった。
Menginap 1 malam pada Nov 2023

10/10 Cemerlang

Andi

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Great
Menginap 1 malam pada Okt 2023

10/10 Cemerlang

Jean-luc

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Sep 2023

10/10 Cemerlang

Rusdi

Menginap 1 malam pada Jul 2023

8/10 Baik

Donavan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Jun 2023

10/10 Cemerlang

Felicitas

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Apr 2023

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Safe choice
Very friendly staff, rooms was cleaned and large. Breakfast was good and tasty. Great shuttle (car) service to get to the airport. Would be great to have a cosy place to have a drink in the evening (not only beer)
Menginap 1 malam pada Mac 2023

8/10 Baik

Tarashankar, PHOENIX

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Neat and clean quiet and close to Airport
Menginap 1 malam pada Ogo 2022

10/10 Cemerlang

Shawhan

Menginap 2 malam pada Ogo 2022

8/10 Baik

Fony

Menginap 1 malam pada Mei 2022

10/10 Cemerlang

yuka

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
i will use this hotel again
Menginap 1 malam pada Mei 2022

2/10 Teruk

Maya

Menginap 1 malam pada Nov 2021

10/10 Cemerlang

Brian

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Nice rooms and service
Nice hotel convenient for transit close to the airport. Nice rooms and clean hotel
Menginap 1 malam pada Mei 2021

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
good service
Covid changed a lot of thing but as I had stayed multiple times at Aston, their service remains good as usual
Menginap 2 malam pada Feb 2021

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I loved my stay at the Harper Parentis. The gym is well equipped, definitely more than as is the norm. The wifi was strong and once you type in the password your done. No splash pages or password changing to keep too many users on. The staff is friendly. There were at least 10 english channels and four HBOs so ai just binge watched movies whenever I could. Rainfall shower heads with lots of pressure. KFC out front if you find yourself fancying some fried chicken. Near to the airport. Walking distance to an alfamart. Breakfast was mostly Asian style, which I like, and they really worked hard to make it special. While you're eating people will check on you and see if you need anything. Anytime you're in the restaurant or lobby, people will respectfully address you and say hello and give you a big smile. Room service was 24/7 and when I returned the trays to the hall they were always speedily collected. The price was competitive. Highly recommended, especially for business travellers.
Menginap 3 malam pada Jan 2021

10/10 Cemerlang

Rico

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good
Menginap 6 malam pada Sep 2020