The Accord Metropolitan

Hartanah 4.5 bintang
Hotel mewah terletak di Chennai di kawasan sekitar T Nagar yang terdapat 4 restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Accord Metropolitan

Kawasan sarapan
Bahagian luar
Bar atas bumbung, pemandangan lautan, dibuka setiap hari
Kemudahan kecergasan
Studio Suite | Peralatan tempat tidur premium, tilam berlapik, peti besi dalam bilik
VIP Access

Ulasan

8.2 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Tab Panas
  • Bar
  • Gim
  • Spa
  • Wi-fi percuma
  • Dobi
Harga semasa ialah RM410
RM504 jumlah
termasuk cukai & fi
1 Mac - 2 Mac

Nikmati lebih banyak apabila anda menjadi ahli

  • Jimat 15% atau lebih lagi pada hartanah VIP Access terpilih apabila anda menjangkau tingkat Silver atau lebih tinggi
  • Nikmati perkhidmatan dengan kualiti dinilai tinggi dan luar biasa
  • Nikmati faedah penginapan di hartanah terpilih, serta naik taraf bilik percuma, daftar masuk awal dan daftar keluar lewat apabila tersedia

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 7 daripada 7 bilik

Premier King

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe King

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Presidential Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Queen

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Superior Twin

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Studio Apartment Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Televisyen LED
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Hartanah serupa

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
35, GN Chetty Road, T Nagar, Chennai, Tamil Nadu, 600017

Tempat berdekatan

  • Pondy Bazaar - 11 min berjalan kaki
  • Consulate General of the United States, Chennai - 15 min berjalan kaki
  • Hospital Apollo - 4 min memandu
  • Sankara Nethralaya - 4 min memandu
  • Pantai Marina - 22 min memandu

Bergerak

  • Saidapet Metro Station - 4 minit memandu
  • AG-DMS Station - 10 minit berjalan kaki
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai (MAA) - 33 minit memandu

Restoran

  • ‪The Accord Metropolitan - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Absolute Barbecue - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Amma Chettinadu Restaurant - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Spice Pot - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Sin And Tonic - ‬5 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Accord Metropolitan

Mewah bagi hotel berdekatan Pantai Marina
Anda boleh menantikan teres atas bumbung, kedai kopi/kafe dan taman di The Accord Metropolitan. Nikmatilah rawatan Ayurveda, rawatan dan rias kuku tangan dan kaki dan urut di tapak spa. Di 4 restoran di tapak, nikmati Sarapan, Makan tengah hari, Makan malam, menu kanak-kanak dan masakan antarabangsa. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti salun rambut dan perkhidmatan pencucian kering/dobi.
Anda juga akan menikmati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar, daftar keluar ekspres dan daftar masuk ekspres
  • Bilik mesyuarat, dewan bankuet dan tempat simpanan bagasi
  • Ulasan tetamu amat memuji tentang kakitangan yang mesra
Ciri-ciri bilik
Semua 162 bilik dilengkapkan perabot secara berasingan menawarkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan peralatan tempat tidur premium, dan juga sentuhan bermakna seperti menu bantal dan penyaman udara.
Lain-lain kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan hulu semburan mandi hujan dan tab mandi atau pancuran
  • 41-inci TV LED dengan saluran TV premium
  • Cerek elektrik, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi, Bahasa Jepun

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma dan Internet berwayar

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam atas permintaan dengan surcaj
  • Pengangkutan ulang-alik kawasan
  • Pengangkutan pengambilan di stesen kereta api (surcaj)
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 4 restoran
  • Kopi dan teh di kawasan umum

Restoran di tapak hartanah

  • OPM 2 O
  • Royal Indianaa
  • The Brick Oven
  • Zodiac

Aktiviti menarik

  • 1 tab spa
  • Bilik wap
  • Gimnasium 24 jam
  • Sauna
  • Spa perkhidmatan lengkap
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam
  • Ruang persidangan

Kawasan luar

  • Kabana kolam percuma
  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Taman
  • Teres atas bumbung

Spa perkhidmatan penuh

  • Balut badan
  • Bilik rawatan spa
  • Bilik wap
  • Lulur badan
  • Rawatan Ayurveda
  • Rawatan muka
  • Rias kuku tangan/kaki
  • Sauna
  • Spa dibuka setiap hari
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Alat bantuan mendengar
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Kaunter dan singki berketinggian rendah
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lif
  • Palang cekau berdekatan tandas
  • Papan tanda braille/timbul
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang mudah diakses
  • Tali tarik kecemasan bilik mandi
  • Tempat duduk tandas ditinggikan
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Langsir gelap terus
  • Menu bantal
  • Peralatan tempat tidur premium
  • Tilam berlapik

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi
  • Bilik mandi persendirian
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LED 41-inci dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Perabot berasingan
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang dan stesen kereta api (surcaj boleh dikenakan); untuk pengaturan pengambilan, tetamu mesti menghubungi hartanah 48 jam sebelum tiba, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Hartanah ini tidak menawarkan daftar masuk selepas waktu operasi
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
1 kanak-kanak, sehingga umur 6 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR1500.0 sehari
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Makan Malam Gala Malam Krismas (24 Disember) bagi setiap orang dewasa: INR 1500.00
  • Makan Malam Gala Malam Tahun Baru (31 Disember) bagi setiap orang dewasa: INR 1999.00
  • Makan Malam Gala Malam Tahun Baru (31 Disember) bagi setiap kanak-kanak: INR 999.00 (dari 6 hingga 11 tahun)

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: INR 1650 setiap kenderaan (sehala, maksimum seramai 3 orang)
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang bagi setiap kanak-kanak: INR 750 (sehala), (dari 10 hingga 15 tahun)
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 1500.0 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit dan kad debit; wang tunai tidak diterima
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas dan pengadang tingkap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Dasar hartanah ini menolak tempahan tertentu untuk tujuan acara atau pesta berkumpulan, termasuk pesta untuk lelaki/bujang dan untuk wanita/belum bersuami sebelum perkahwinan
Tempahan diperlukan untuk perkhidmatan urut dan rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Tetamu di bawah 3 tahun tidak dibenarkan masuk ke dalam spa manakala tetamu di bawah 10 tahun hanya dibenarkan masuk dengan pengawasan orang dewasa

Hartanah juga dikenali sebagai

Accord Metropolitan
Accord Metropolitan Chennai
Accord Metropolitan Hotel
Accord Metropolitan Hotel Chennai
Metropolitan Accord
Accord Metropolitan Hotel
Accord Hotel Chennai
The Accord Metropolitan Hotel Chennai (Madras)
The Accord Metropolitan Hotel
The Accord Metropolitan Chennai
The Accord Metropolitan Hotel Chennai

Soalan lazim

Adakah The Accord Metropolitan mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di The Accord Metropolitan?

Setakat 11 Feb 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di The Accord Metropolitan pada 1 Mac 2025 bermula serendah RM 410.04, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Berapakah fi parkir di The Accord Metropolitan?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Accord Metropolitan?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan). Daftar masuk selepas waktu operasi tidak tersedia.

Apakah masa daftar keluar di The Accord Metropolitan?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah The Accord Metropolitan memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak INR1650 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya The Accord Metropolitan?

Terletak di T Nagar, hotel mewah ini sejauh 1 bt (2 km) dari Pondy Bazaar dan Consulate General of the United States, Chennai. Pantai Marina adalah 2.9 bt (4.6 km) jauhnya. AG-DMS Station sejauh 10 minit berjalan kaki dan Teynampet Station sejauh 21 minit berjalan kaki.

The Accord Metropolitan Ulasan

Ulasan

8.2

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 255 daripada 546 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 169 daripada 546 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 66 daripada 546 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 23 daripada 546 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 33 daripada 546 ulasan

8.4/10

Kebersihan

8.4/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.4/10

Kemudahan

8.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.4/10

Mesra alam

Ulasan

10/10 Cemerlang

Ramana, Blue Bell

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Friendly Service
Menginap 3 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Parm

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 8 malam pada Jan 2025

6/10 Boleh diterima

Krishnaswamy, Kendall Park

Menginap 3 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Prashant

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Awesome stay .. close to the US visa ofc
Menginap 1 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Jiju

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent place to stay. My only feedback is to may be improve your check out process. I don’t think guest needs to wait until your housekeeping gives a go ahead for snack bar usage. The other feedback I have is with the miscommunication between your terrace restaurant and the ground floor restaurant.
Menginap 1 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Arpit

Menginap 2 malam pada Dis 2024

2/10 Teruk

Deepta

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Dis 2024

6/10 Boleh diterima

Dheeban

Menginap 2 malam pada Nov 2024

4/10 Lemah

Mary

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Hotel was fully booked for wedding reception for 3 days. Therefore I was given a room that was not renovated.
Menginap 3 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Freddy, San Ramón

Mengembara bersama pasangan
No hay que no gustar de un lugar como se hotel . Lo que me más me gustó sin embargo fueron sus camas y pulcra limpieza
Menginap 1 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Arpit

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Sai Viswanath

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 3 malam pada Nov 2024

8/10 Baik

Langesh

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Nov 2024

6/10 Boleh diterima

Punit

Menginap 1 malam pada Okt 2024

10/10 Cemerlang

Ganga

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Excellent attention to detail. Front desk on duty manager was very helpful and took care of every detail. The food is delicious. My third time here and I will definitely be back.
Menginap 6 malam pada Okt 2024

8/10 Baik

Palaniappan

Mengembara bersama keluarga
Staff were nice and friendly. When we went room had foot marks but when requested to be cleaned it was done. Breakfast was good but no sweets.
Menginap 2 malam pada Sep 2024

10/10 Cemerlang

Kunal

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Great hotel!
Amazing hotel, very helpful staff, delicious food.
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

8/10 Baik

Vidyalakshmi

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Nice stay!
Menginap 3 malam pada Jul 2024

10/10 Cemerlang

tivakar

Menginap 1 malam pada Jul 2024

2/10 Teruk

Devan

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
AC mold smell
Room smell was terrible. Inside the room it smelt like mold in the AC. The bedsheets smelt strong that I had to inform the hotel. The housekeeping changed the bedsheets and sprayed room freshener but the smel did not go away we spent our one day (and night) in the smell itself :(
Menginap 1 malam pada Jul 2024

8/10 Baik

p

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
rooms need an overhaul in terms of lighting and bathroom fixtures atleast. but a good place to stay in terms of location, food, overall hospitality
Menginap 2 malam pada Jul 2024

10/10 Cemerlang

Kishore

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Great Hote
Menginap 1 malam pada Jun 2024

10/10 Cemerlang

Thomas

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Wonderful
Excellent and comfortable
Menginap 1 malam pada Jun 2024

10/10 Cemerlang

Suresh

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
very friendly staff
Menginap 2 malam pada Mei 2024

10/10 Cemerlang

Vithursha

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Nice and clean
Menginap 6 malam pada Mei 2024