Festoon Hotel

Hartanah 4.0 bintang
Hotel mewah dihubungkan dengan pusat membeli-belah di Kathmandu dengan sebuah kelab kesihatan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

bulan semasa anda ialah January, 2025 dan February, 2025.
Januari 2025
Februari 2025

Galeri foto untuk Festoon Hotel

Pintu masuk dalaman
Family Room | Peti besi dalam bilik, meja, seterika/papan seterika, Wi-fi percuma
Pemandangan dari hartanah
Meja sambut tetamu
Serambi

Ulasan

7.8 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Mesra haiwan kesayangan
  • Bar
  • Gim
  • Spa
  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 9 daripada 9 bilik

Family Room

Sorotan

Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LED
Katil siang
Kipas siling
Peralatan tempat tidur premium
Lantai bilik mandi dipanaskan
Hulu semburan mandi hujan
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) dan 1 Katil Bujang (Single)

Deluxe Double Room, Berbilang Katil, Bathtub

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LED
Kipas siling
Lantai bilik mandi dipanaskan
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
Saluran kabel
Peti besi
  • 20 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) dan 1 Katil Bujang (Single)

Comfort Room, 2 Katil Bujang (Single)

Sorotan

Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LED
Kipas siling
Saluran kabel
Peti besi
Meja
  • 224 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Standard Single Room (Fan)

Sorotan

Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LED
Kipas siling
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
Peti besi
Meja
  • 9 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Comfort Triple Room, 3 Bedrooms

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LED
Kipas siling
3 bilik tidur
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
Mesra haiwan kesayangan
Peti besi
  • Boleh menampung 3
  • 3 Katil Bujang (Single)

Standard Double Room

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LED
Kipas siling
2 bilik tidur
Bilik mandi persendirian
Lantai bilik mandi dipanaskan
Saluran kabel
Peti besi
  • 19 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Room

Sorotan

Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Televisyen LED
Kipas siling
Lantai bilik mandi dipanaskan
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
Saluran kabel
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Standard Double or Twin Room, 3 Bedrooms, Non Smoking

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LED
Kipas siling
3 bilik tidur
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
Peti besi
Meja
  • Boleh menampung 3
  • 3 Katil Bujang XL (Large Single)

Comfort Double or Twin Room, Berbilang Katil

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LED
Kipas siling
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
Peti besi
Meja
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double) dan 1 Katil Bujang (Single)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Z-Street, Thamel, Kathmandu, 44600

Tempat berdekatan

  • Garden of Dreams - 8 min berjalan kaki
  • Durbar Marg - 12 min berjalan kaki
  • Dataran Durbar Kathmandu - 20 min berjalan kaki
  • Swayambhunath - 3 min memandu
  • Kuil Pashupatinath - 6 min memandu

Bergerak

  • Kathmandu (KTM-Lapangan Terbang Antarabangsa Tribhuvan) - 23 minit memandu

Restoran

  • ‪Wellness Organic Club - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Black Olive - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Sam's Bar - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Kausi Dreamers Terrace Cafe - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪The Northfield Cafe and Jesse James Bar - ‬2 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Festoon Hotel

Mewah bagi hotel mewah berdekatan Kuil Pashupatinath
Majlis makan percuma setiap hari, teres atas bumbung dan 2 kedai kopi/kafe merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di Festoon Hotel. Pengembara berani mungkin menyukai mendaki batuan, denai kembara/berbasikal dan memburu di hotel ini. Manjakan diri anda dengan perkhidmatan spa, seperti rawatan dan rias kuku tangan dan kaki, rawatan Ayurveda atau Urutan sukan. Kekal terhubung menggunakan Wi-Fi percuma dalam bilik dengan kelajuan 50+ Mbps dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman dan salun rambut.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Sarapan Inggeris (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan akses kelab kesihatan
  • Daftar masuk ekspres, surat khabar percuma dan lawatan helikopter/kapal terbang
  • Bantuan pelancongan/tiket, sajian kopi/teh di ruang bersama dan skuter sewa
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di Festoon Hotel menawarkan sentuhan bermakna seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, sebagai tambahan kepada kemudahan seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • 24-inci TV LED dengan saluran kabel
  • Kipas siling, meja dan telefon

Bahasa

Bahasa Cina (Mandarin), Bahasa Inggeris, Bahasa Perancis, Bahasa Hindi, Bahasa Jepun, Bahasa Sepanyol

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Kelajuan Wi-fi dalam bilik: 50+ Mbps
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma dan Internet berwayar

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam (surcaj)

Makanan dan minuman

  • Setiap hari Sarapan Inggeris tersedia 8:00 hingga 10:30 dengan bayaran: USD 4 hingga 5 untuk orang dewasa dan USD 2 hingga 4 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran
  • 2 kedai kopi/kafe
  • Kopi dan teh di kawasan umum
  • Majlis makan pengurus setiap hari percuma
  • Tempat makan pasangan/peribadi

Aktiviti menarik

  • Berbasikal daki gunung
  • Denai kembara jalan kaki/berbasikal
  • Kelab kesihatan 24 jam
  • Lapangan tali
  • Lawatan helikopter/kapal terbang
  • Memburu
  • Mendaki tembok
  • Pustaka
  • Sewaan skuter/basikal berenjin

Mesra keluarga

  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Tiada perkhidmatan pengemasan

Perkhidmatan perniagaan

  • Pusat perniagaan 24 jam

Kawasan luar

  • Taman
  • Teres atas bumbung

Spa

  • Aromaterapi
  • Balut badan
  • Balut nyahtoksin
  • Hidroterapi
  • Lulur badan
  • Rawatan Ayurveda
  • Rawatan muka
  • Refleksologi
  • Rias kuku tangan/kaki
  • Talasoterapi
  • Urutan sukan
  • Urutan Sweden
  • Urutan Thai
  • Urutan tisu dalam
  • Urutan tuaman batu

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Pemberitahuan loceng pintu dan telefon
  • Tiada lif

Kemudahan bilik

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi (atas permintaan)
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Sabun
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LED 24-inci dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Kipas siling
  • Meja
  • Panggilan jarak jauh percuma
  • Panggilan tempatan percuma
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Surat khabar hari bekerja percuma
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari
Fi daftar masuk lewat
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 12

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan kesayangan

Haiwan kesayangan dibenarkan dengan bayaran tambahan dikenakan sebanyak USD 20 setiap haiwan kesayangan, semalam
Haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi
Hanya anjing dan kucing dialu-alukan
2 ekor (sehingga 50 kg setiap haiwan peliharaan)
Bilik tertentu sahaja; bilik mesra haiwan kesayangan boleh diminta dengan menghubungi hartanah melalui nombor yang terdapat pada pengesahan tempahan
Mangkuk makanan dan air tersedia

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan Inggeris: kira-kira USD 4 hingga 5 untuk dewasa dan USD 2 hingga 4 untuk kanak-kanak
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: USD 8 setiap bilik (sehala)
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang bagi setiap kanak-kanak: USD 6.00 (sehala), (dari 18 hingga 10 tahun)
  • Bayaran haiwan kesayangan: USD 20 setiap haiwan kesayangan, semalam
  • Haiwan perkhidmatan terkecuali daripada fi
  • Yuran daftar masuk lewat
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk kepada ketersediaan)
  • Bayaran penyaman udara: USD 12 semalam
  • Caj kad kredit tertakluk kepada surcaj sebanyak

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Tempahan diperlukan untuk perkhidmatan urut dan rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan

Hartanah juga dikenali sebagai

Festoon Hotel Kathmandu
Festoon Hotel
Festoon Kathmandu
Festoon Hotel Hotel
Festoon Hotel Kathmandu
Festoon Hotel Hotel Kathmandu

Soalan lazim

Adakah Festoon Hotel mesra haiwan kesayangan?

Ya, hotel ini membenarkan kucing dan anjing (had 2 ekor) dengan berat maksimum sehingga 50 kg untuk setiap haiwan kesayangan. Terdapat fi sebanyak USD20 setiap haiwan kesayangan, semalam. Haiwan khidmat terkecuali daripada fi.

Berapakah fi parkir di Festoon Hotel?

Festoon Hotel tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di Festoon Hotel?

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari.

Apakah masa daftar keluar di Festoon Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah Festoon Hotel memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang. Fi sebanyak USD8 setiap bilik dikenakan.

Di manakah terletaknya Festoon Hotel?

Terletak di Thamel, hotel mewah ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Temples of the Elements, Three Goddesses Temples dan Ballys Casino. Garden of Dreams dan Durbar Marg juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki.

Festoon Hotel Ulasan

Ulasan

7.8

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 3 daripada 10 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 5 daripada 10 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 0 daripada 10 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 10 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 0 daripada 10 ulasan" "

7.6/10

Kebersihan

7.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.0/10

Mesra alam

Ulasan

8/10 Baik

Joga

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 8 malam pada Nov 2021

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan
Posizione ottima, personale gentilissimo . Purtroppo poca pulizia e organizzazione
Menginap 7 malam pada Apr 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
The hotel itself was fine, it just doesn’t have a noise policy and is in a very popular part of town so other guests were very loud until very late in the night. The room was comfortable and had hot water in the bathroom which was so nice. Good walking distance from many popular locations.
Menginap 3 malam pada Mac 2019

4/10 Lemah

Jeff, Thailand

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
BEWARE!!! This is what happened to me: The hotel itself is OK, but they gave me a room that was an upgrade without telling me, and then when I checked out they tried to charge me a bunch of money. I REFUSED to pay the upgrade charges because I was never given a choice of rooms. Why didn't they just give me the room I booked??? The hotel was virtually empty. When I checked in they escorted me to a room and never told me they were upgrading my room. I was never given a choice., I assumed everything was OK until I checked out and they wanted more money for the upgrade. When I asked them why they upgraded my room without telling me, I got no reply and they just kind of stared at me. They seemed angry that I questioned it. I pushed the issue and they dropped the upgrade charges. I'm wondering if this is common practice during the low season when they have a lot of rooms available. The hotel is OK, and it's well situated in Thamel, but BEWARE of extra charges you don't expect. I don't believe that this incident was an accident. I actually liked this hotel until I checked out. I won't be staying there again. Also, on the maintenance side of things, I had to put the doorknob back on myself because it was falling off the door........
Menginap 2 malam pada Apr 2018

4/10 Lemah

Jeff, Thailand

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
OK, so here's the deal. The hotel itself was fine, but BEWARE THE SCAM. The guys who run the hotel seem nice until you figure out the scam they are running. Here is what happens on check in. They escort you to your room and everything, including the stay, is fine. The hotel is nice enough and the area is right in the middle of Thamel, which is a good location. The surprise comes when you check out. They tell you that you stayed in an upgraded room (they upgraded you without telling you) and they try to charge you a bunch of money when you check out. I think they do this is the low season when lots of rooms are available. I asked them why they upgraded my room without telling me and they just stared at me and gave no explanation. It's a scam and they will do it if you let them. I pushed back and refused to pay the upgrade charges since they upgraded of their own choice, and they dropped it. I was never given a choice. Anyway, BEWARE!!!!! Scams abound in poor countries............
Menginap 1 malam pada Apr 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Nov 2017

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Come as a guest, leave as a friend.
Lovely hotel, the staff are genuinely welcoming and so friendly. You couldn't ask for better staff. The room was big, clean and the hot shower always worked (not always the case in Kathmandu). The location is also great, it's in the pedestrianised part of Thamel but is still quiet at night. I would certainly stay here again as it's a great hotel and location for the price.
Menginap 3 malam pada Nov 2017

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Wouldn’t stay anywhere else
After being greeted with the warmest welcome I was pleased to see cleanliness and kindness everywhere. The owners where pleased to arranged anything I needed and made me feel safe and happy. There is no reason to stay anywhere else. Great price, great people.
Menginap 3 malam pada Okt 2017

8/10 Baik

Philipp

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2017

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik